Za finanční podpory MPO jsme vytvořili dva nástroje, které usnadňují práci městským energetikům.
Logika vychází z uplatnění ISO 41000 o Facility managementu a ČSN/EN 15221 a to pro koordinaci služeb v území a současně pro řízení podpůrných služeb v samosprávných korporacích. Tento metodický postup má pomoci zajistit expertní podporu všem klientům a beneficientům podle typu služby (veřejná, obecného veřejného zájmu, regulovaná a komerční). Tento přístup má pomoci zajistit koordinační, řídící a provozní podporu úspor energií a energetických inovací jak ve vlastních organizacích samospráv, tak i v území, která spravují. Přístup je holistický, takže využívá synergií oborů a umožňuje realizovatelnost projektů, které by pouze na úrovni jednoho oboru efektivní nebyly a nebyly by proto realizované.
Funkce digitálního modelu procesů plánování a řízení:
Nástroj má dvě, procesně oddělené části:
Digitální model pracuje s digitálními scénáři, které říkají „co se má stát, když se hodnoty dostanou do konkrétního pásma“. A pro tyto scénáře potřebujeme ty hodnoty, tedy data. Ty mají svého původce – čidlo. Každé čidlo používá svojí technologii, která určuje fyzicky možný výstup (například kamera v mlze nemusí obstát), ale také životnost, životnost baterií a další údaje. Pokud tyto údaje máme, pak je možné používat čidla opakovaně pro různé scénáře – pro energetiku, dopravu, životní prostředí, strategické plánování atp. Takové sdílení vytváří podmínky, kdy je efektivní digitální modely stavět.
Tento nástroj umožňuje snadný sběr dat z těchto čidel a dále s nimi pracovat.
Prostřednictvím demonstrátora CZECH.UP máme k dispozici pro naše členy i nástroj na komplexní správu coworkingových center.
Systém pracuje na kreditním systému, tzn. uživatel si nabije svou „peněženku“ a pak z ní postupně odčerpává služby do výše svého kreditu. Systém hlídá odečet hodin uživatele od tarifu prostřednictvím připojení k místní WiFi nebo pomocí čtečky čipových karet.
Po přihlášení do systému, např. z domova, je vidět seznam lidí aktuálně se nacházejících v coworku (pokud dotyční tuto funkci ve svém profilu zapnou), je možné zobrazit profil uživatele s informacemi, které o sobě každý chce zveřejnit s možnosti kontaktovat jej přes klasické sociální sítě a domluvit si třeba osobní schůzku v coworku. Každý uživatel si může u svého profilu libovolně zapínat x vypínat, zda je otevřen navazování nových kontaktů nebo nechce být ostatními rušen.
Systém umožňuje i oddělenou správu více coworkingových center. Např. jeden subjekt provozuje více coworků. V případě zájmu je možné provést sdílení databáze členů mezi jednotlivými instancemi, tzn. uživatel registrovaný v jednom coworku má prostřednictvím svých přístupových údajů (čipová karta nebo jen jméno a heslo) přístup i do všech takto sdílených coworků. Správce každého coworku on-line vidí, kdo je právě připojen a v jakém coworku je registrován. Tento přehled je samozřejmě dostupný i zpětně a je možné tak snadno kontrolovat clearing.
Přehled možných služeb coworkingového centra a náhledy obrazovek systému ke stažení v tomto pdf.
Zaregistrujte se ZDARMA a získejte přístup k těmto pokročilým nástrojům.
Dílo bylo zpracováno za finanční podpory Státního fondu na podporu úspor energie na období 2017-2021 – Program EFEKT 2 pro rok 2020
Jsme český informační katapult inspirovaný inovačním katapultem pro smart cities ve Velké Británii. U nás najdete otevřené dveře ke spolupráci.
Hradská 280
396 01 Humpolec
+420 603 269 469
© CZECH.UP, z. s. 2020
Spravuje firma PTL, s.r.o.